Dersin Adı | Mimarlıkta İleri Araştırma ve Akademik Yazı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 472 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Mimarlık alanında yazma ve araştırma stratejilerini geliştirmek, kaynakların eleştirel değerlendirmesini yapabilmek ve yapılan araştırmayı akademik birmakaleye dönüştürebilmek |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin mimari araştırma prensipleri ile aşina olmalarınıvemimari akademik yazım ve araştırma metodolojisi üzerine bilgi birikimlerini arttırmayı amaçlar. Ders yapısıseçili bir konu üzerine bir akademik makale yazım süreci üzerine kuruludur. Bu süreç araştırma probleminin tanımındanakademik yazının tamamlanmasına kadar hem öğrenci hemdedanışmanıtarafından yürütülür. Final ürünün kendisi kadar araştırma stratejilerinin oluşturulması, kaynak ve bulgulara dair eleştirel bir anlayışın geliştirilmesi, doğru araştırma tekniklerinin seçilmesi ve etik kurallara uyulmasıda önemlidir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Tanıtım | |
2 | Mimari Araştırma Nedir? | Ödev 1: Makale 1 ve 2 için yazılıdeğerlendirme (Öğrenciler tarafındanseçilen mimari araştırma ile ilgili makaleler) |
3 | Akademik Yazım ve Atıf Çalıştayı | Okuma 3: Groat, Linda, Architectural research methods (New York: John Wiley, 2002) |
4 | Kaynakça ve Literatür taraması | Ödev 2: Kaynakçanın hazırlanmas |
5 | Bir Araştırma Deneyimi | Okuma 4: Murray, Rowena, Howtowrite a thesis (Columbus: Open University Press, 2002). |
6 | Araştırma Metotları | Ödev 3: Açıklamalı Kaynakçanın Hazırlanmas |
7 | Bilgi Toplama Metotları | Okuma 5: Denzin, N andY. Lincoln, Handbookof Qualitative Research (London: Sage, 2000) |
8 | Bilgi Analiz Metotları | Ödev 4: Çalışma Dosyasının doldurulması |
9 | Bir Yazıya Başlamak: Yapıveİçerik | Bir Araştırma Deneyimi | Ödev 5: 1. Taslak Hazırlığı |
10 | Ön Araştırmanın sunulması | Ödev 6: Araştırma Sunumu |
11 | Bir Araştırma Deneyimi | Okuma 6: Öğrenci tarafındanseçilecek |
12 | Yazım/Atıf stilini planlamak | Okuma 7: Öğrenci tarafındanseçilecek |
13 | Bir Araştırma Deneyimi | Ödev 7: İkinci Taslak |
14 | Taslaklar üzerine tartışma & Genel değerlendirme | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Teslim | Makalenin Teslimi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen okumalar:
Online Kaynaklar:
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 35 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 |
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 | |
Proje | 1 | 27 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | |||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | |||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest